يکشنبه, 18 شهريور 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۱:۲۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ 
  • تعداد بازدید : 265
  • کد خبر : ۳۱۶۱۴
محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات :
روابط عمومی در یك كلام هنر انتقال معناست
محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات در نشست هم اندیشی روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استانها و رابطین خبری که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد؛ گفت: روابط عمومی در یک کلام هنر انتقال معناست، ما چطور معنا را به ذینفعان ومخاطبان خود منتقل کنیم و به چه ترتیب تعامل برقرار کنیم که اول منافع موسسه حفظ شود و سپس ارتباطات بهبود بخشد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ در این نشست محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات ضمن خوش آمدگویی به همکاران و تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام گفت: روابط عمومی به مثابه پوست انسان است و اگر سازمان را یک انسان در نظر بگیریم روابط عمومی همانند پوست است و ما نیاز داریم که این پوسته را به تمامی ابعاد سازمان برسانیم تا بتوانیم  شاهد تحولی در مباحث روابط عمومی باشیم.

وی افزود: روابط عمومی نقشی به این پهناوری و بزرگی دارد و تمام همکارانی که در حوزه روابط عمومی کار می‌کنند بایستی به تمامی کارهایی که در سازمان خوددارند اشرافیت کامل داشته باشند و همچنین با همه فعالیت‌ها و اقدامات سازمان آشنا باشند تا بتوانند برونداد خوبی داشته باشند و پاسخی برای ذینفعان سازمان داشته باشند.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه چطورذینفعان کلیدی را اولویت بندی کنیم گفت: فرمول‌های مختلفی وجود دارد و باید بر اساس روش‌های دانش مدیریت عمل کنیم که یکی از این روش‌ها ماتریس علاقه قدرت است که باید از آن استفاده کنیم، خوشبختانه در موسسه برنامه استراتژیک انجام شده و باید ماتریس علاقه  قدرت را در استان‌ها تکمیل کنیم تا بتوانیم عملاً برنامه متناسب با هر یک از ذینفعان را داشته باشیم.

معاون سازمان تات با اشاره به اینکه اصولاً اخبار روابط عمومی باید به 6 پرسش کلیدی پاسخ دهد ، گفت: یک خبر درست باید دارای عنصرهای شش‌گانه که، کی، کجا، چه، چرا، چگونه باشد و باید دقت کرد که مخاطب بتواند پاسخ به این پرسش‌ها را خود بیابد.

وی اذعان داشت: برای تهیه خبر، علاوه بر درک اهمیت مفاهیم اساسی در خبرنویسی باید قواعد کلی و مهم و ضروری را در اصول خبرنویسی رعایت شود واصول مهم در خبرنویسی شامل کوتاه نویسی، تازگی مطالب، پرهیز از تکرار، سابقه خبر، درست نویسی می باشد و همچنین باید بر اساس صداقت باشد و مخاطب را جذب کند .

وی گفت:در کتاب روابط عمومی دیدم که تاثیر یک فیلم سینمایی بیشتر از گفتار است پس تجسم فیلم از گفتار بیشتر است وتجسم بهتر می‌تواند کلام را منعکس کند. همچنین در قالب کلیپ قطعاً تکرار پیام بهتر می‌تواند به مخاطب منعکس شود چون انسان احساساتی است و با برانگیختن احساسات بهتر می‌توان مباحث را تحلیل کرد و باید از رسانه و شبکه‌های مختلف برای انتقال پیام استفاده شود، چون خیلی از مخاطبین از تلویزیون و رادیو استفاده نمی‌کنند .

وی با اشاره به اینکه مدیران ارشد وزارتخانه از توانمندی‌های موسسه آموزش و ترویج کشاورزی آگاه نبودند، گفت: ما با برپایی نمایشگاهی اقدامات موسسه آموزش و ترویج را به صورت بنر و به صورت کلیپ در تلویزیون‌هایی در نمایشگاه مورد بازدید معاونین وزیر قرار دادیم این کار اثرات بسیار مثبتی در این حوزه داشت و فضای کار ما بازتر شد.

قاسمی گفت: ما در کانال‌های مختلف شاهد کارها و زحمات مراکز و استان‌ها و فعالیت‌های چشمگیر آنها بودیم و به همین خاطر پوستری از تدبیر وآموزش را طراحی کردیم به نام آموزش به روایت تصویر و تاثیر مثبتی از طرف مدیران وزارتخانه داشت که آنها متوجه شدند چه کارها و اقدامات خوبی در استان‌ها انجام می‌شود. ولی هنوز اخبار ما در استان‌ها باید منسجم‌تر باشد؛ در خبرگزاری‌های مختلف، سایت وزارتخانه و وب سایت سازمان تحقیقات بایستی به طور مستقل این عملکرد واخبار استان‌ها را ببینیم، هر ماه می‌تواند معرفی ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها و دست آموخته‌هایی که در مراکز است در این خبرنامه بیاید و نشر پیدا کند و این کار ضرورت دارد

معاون سازمان تات ضرورت خبرنامه ماهانه در موسسه را خبر داد و گفت: ۳۲ معاونت ترویجی و ۳۲ معاونت مراکز را داریم و اقدامات و چالش‌های مهم استان ها را در قالب صفحه‌ای هر ماه به آنها اختصاص می دهیم، همچنین فعالیت‌ها و اقداماتی که در ستاد موسسه انجام می‌شود در این خبرنامه لحاظ می‌شود. سپس در کنار آن طرح موضوعات علمی، سیاست‌ها،برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها و رویکردها می‌تواند قرار بگیرد.

 قاسمی افزود ما می‌خواهیم ذینفعان کلیدی ما نسبت به اقدامات و فعالیت‌های ما با خبر باشند از جمله سازمان برنامه و بودجه، سازمان‌های کشاورزی، وزیر و معاونین، نمایندگان مجلس و همه کسانی که ذینفعان کلیدی ما هستند و همه این کارها در دستور کار ما قرار دارد و از همه شما عزیزان تشکر می‌کنم برای همکاری در این زمینه تا بتوانیم فعالیت‌های آموزش و ترویج را بیشتر نمایان کنیم.

معاون سازمان تات در پایان صحبت  از حضور همه همکاران که به صورت حضوری و مجازی در این نشست شرکت کردند تشکر کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با کمک هم شرایط بهتری را برای موسسه آموزش آموزش و ترویج و همه همکارانی که در استان‌ها و مراکز حضور دارند فراهم کنیم و آن نتیجه‌ای که به دنبالش هستیم که همان خدمت رسانی بهتر برای کشاورزان داشته باشیم و باید به سمت دانش بنیانی حرکت کنیم و به آن بهره‌وری نهایی برسیم و این وظیفه به طور خاص به عهده آموزش و ترویج است تا بتوانیم بهره‌وری را بهبود بخشیم که ثمره دانش بنیانی و امنیت غذایی که در رسالت اصلی آموزش و ترویج است را محقق کنیم.

در ادامه نشست علیرضا سید اسحاقی مشاور رییس موسسه و سرپرست روابط عمومی با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه ها وحوزه های کاری ارتباطات و اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشارات ، روابط الکترونیک وهوش مصنوعی، پژوهش و افکارسنجی که درحوزه روابط عمومی نقش مهمی دارد ، گفت: نقش روابط عمومی و اطلاع رسانی در آموزش و ترویج ، اطلاع رسانی و اطلاع یابی، حفاظت از حریم سازمانی، تحلیل محیط و ارائه راهبردهای اجرائی ،ارتباطات دو سویه با ذینفعان آموزش و ترویج جهت اعتمادسازی و تبادل نظرو ایجاد ارتباط داخلی بین کارکنان و مدیران می باشد.

سپس مشاور رییس موسسه ضمن معرفی کلیه همکاران روابط عمومی آموزش و ترویج گفت:  شرح وظایف همکاران  عبارتند از: نرگس ملک زاده ارتباطات، رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ، زهرا مخبریان پورتال و زیرپورتال های معاونت و استان های کشور، تحلیل خبر، پویش های ملی واستانی ، سینا مقدمی تولیدات دیداری و شنیداری با ماهیت خبری و اطلاع رسانی (کلیپ، موشن، انیمیشن، مستند(،IT و ICT، هوش مصنوعی ؛ شبنم قبادی مقدم نشریات ادواری با ماهیت خبری و اطلاع رسانی، خبرنامه، ماهانه، ویژه نامه، گزارش عملکرد و افکارسنجی؛ سبا سادات پوربقایی تولیدات رسانه های مکتوب با ماهیت خبری و اطلاع رسانی رسانی ، خبرنامه، ویژه نامه آموزش و ترویج به روایت تصویر، طرح وگرافیک و حدیثه ایزدی اخبار ستادی و استانی، تولید محتوا برای نشر در شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی داخلی، نمایشگاه ها، همایش ها و مراسم و رویدادهای آموزشی و ترویجی می باشد.

گفتنی است؛ کلیه همکاران روابط عمومی مطالبی در شرح وظایف خود عنوان کردند و این جلسه با حضور محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات، مرادنژاد رییس حراست موسسه ،روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استانها ورابطین خبری، علیرضا سید اسحاقی مشاور رییس موسسه و سرپرست روابط عمومی و همکاران روابط عمومی به صورت حضوری و مجازی در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

img_6829.jpg

img_6825.jpg

 

امتیاز :  ۲/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0